Sharbē medem men qlisastiqē (after 652) (Bibliography)
Sharbē medem men qlisastiqē – hānaw dēn tashʿyātā ʿedtānāyātā – wa-d-qosmostị qē – hānaw dēn tashʿyātā ʿālmanyātā. [after 652] {MS Baghdad, Chaldean Monastery – 509; MS Vat – Borg Syr. 82 (pp. 669-89); MS Mingana – Syr. 47 (Alqosh, 1907, fols 139v-151v); MS Mingana – Syr. (Alqosh, 1932, fols 354v-366v).}; Guidi, I.: Un nuovo testo syriaco sulla storia degli ultimi Sassanidi. In: Actes du VIIIe congrès international des orientalistes. Leiden: Brill, 1891. I/2, pp. 3-36; Guidi, I.: Chronica minora. Paris: ?, 1903. I., pp. 15-39; II., pp. 15-32; Nöldeke, Theodor: Die von Guidi herausgegebene syrische Chronik übersetzt und commentiert. In: Sitzungsberichte der philos.-hist. Classe der kaiserl. Akademie der Wissenschaften 128 (1893), 5-48; Haddad, B.: Al-taʾrīkh al-ṣaghīr. Al-qarn al-sābiʿ li-l-milād. Baghdad: ?, 1976.
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